ملورینملورین، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 18 روز سن داره
ملورینملورین، تا این لحظه: 8 ماه و 18 روز سن داره

*مادرانه*حس مادرنوشتنش سخت است!*

حرکات بدنی

1392/3/22 18:31
نویسنده : مامان تهمینه
340 بازدید
اشتراک گذاری

صورتک های بیشتر برای دانلود رایگانصورتک های بیشتر برای دانلود رایگانماهیچه های یک نوزادکامل ازیک قدرت واقعی برخورداراست.زیراحرکت روزانه دررحم مادر به خوبی باعث ورزیدگی آن می شود.

 

صورتک های بیشتر برای دانلود رایگانماهیچه های یک نوزادکامل ازیک قدرت واقعی برخورداراست.زیراحرکت روزانه دررحم مادر به خوبی باعث ورزیدگی آن میشود.توانایی عضلانی نوزاد درمعاینات پزشکی سنجیده می شود.بدین ترتیب که نوزاد را دروضعیت های مختلف بدنی مجبور به استفاده ازماهیچه ها می کنند.

ماهیچه های سر،ضعیف ترین ماهیچه های بدن نوزاد است.او نمی تواند بیش از چند ثانیه سر خودراعمودی نگه دارد.در بدن بزرگسالان،سردوازده درصدازوزن فردراتشکیل می دهد؛درحالی که این وزن دربدن نوزادیک چهارم کل بدن است؛سر نوزاد هرلحظه به این طرف وآن طرف تکان می خورد.زیرا نمی تواند به تنهایی ان راحفظ کندوهرحرکت ناگهانی اورادروضعیت نامناسب قرار می دهد.

حال اگر پزشک سر اورا نگه دارد،نوزاداحساس راحتی می کند ودرچنینی شرایطی به نظر می آید که می تواند به طور ارادی سرخودرابلند کند.اماتاپیش ازدوماهگی نمی توانداین حرکات ساده را به مدت طولانی انجام دهد.

باوجوداین،همین که برای چندلحظه ناتوانی ماهیچه های سرمهارمی شود،نوزادازخود حرکاتی نشان می دهدکه مقدمه ی مهارت های حرکتی اودریک سال آینده است.

اگر پزشک در حالی که نوزادرااززیربغل گرفته است ،اورادرحالت عمودی نگاه دارد،نوزادپاهای خودرایکی پس ازدیگری پیش می آوردودقیقا ویژگی های عمل راه رفتن راازخود نشان می دهد.یعنی کاملا بدن خودراراست می کند،ماهیچه های پشت او منقبض می شودوسرش را لحظه ای بلند می کند.

اما این عکس العمل در دوماه اول زندگی  به تدریج ازبین می رودوتایک سالگی متوقف می شود؛زیرا استخان های کودک ازمقاومت کافی برخوردار نیست.تا زمانی که نوزادآمادگی کامل نداشته باشد،یک مکانیسم حفاظتی به طور طبیعی مانع راه رفتن او می شود.

(چنانچه نوزادهرروز برای راه رفتن تحت تمرین قرارگیرد،این عکس العمل تا بیش از دوماهگی ادامه می یابد.دراین صورت نوزاد می تواند زودترازهمسالان خود بایستد وراه برود.اماراه رفتن زودرس باعث بروز مشکلاتی دراستخوان ها ومفاصل می شود.)

اگر نوزادرادروضعیت نشسته قرار دهیم وسراوراثابت نگاه داریم،متوجه عکس العمل شگفت انگیز دیگری می شویم که به عنوان یکی دیگرازمهارت های آینده ی اومحسوب می شود.درچنین حالتی نوزاددستان خودرابه سوی شیئی که درمقابل اوقراردارددراز می کند واین عمل راباحرکاتی بسیار منظم وموزون انجام می دهد.درواقع کودک چند ماه بعدبه تنهایی ازعهده ی چنین کاری بر می آید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

سارا زارع
25 خرداد 92 19:48
ماشاالله چه حركات بدني هم دارن


سلام دوست خوبم. این لحظاتی الان داری خیلی شیرینه بعدا دلت واسه تکونای نی نی تنگ میشه.مرسی که منو لینک کردید .یه عالمه بوس