ملورینملورین، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 18 روز سن داره
ملورینملورین، تا این لحظه: 8 ماه و 18 روز سن داره

*مادرانه*حس مادرنوشتنش سخت است!*

چگونه نوزاد با دیگران ارتباط برقرارمی کند؟

1392/3/28 20:17
نویسنده : مامان تهمینه
236 بازدید
اشتراک گذاری

niniweblog.com

به راستی چگونه یک نوزاد برای ارتباط با مادر خودودیگران،ازتوانایی های خویش کمک

می گیرد؟

هر ارتباطی دوطرفه است.بنابراین پدرومادرباید دراختیار کودک باشند.البته انجام چنین وظیفه ای با توجه به مشکلات وبی خوابی های شبانه ی این دوران بسیار مشکل است. به همین دلیل پدرومادربایدازهرفرصتی برای استراحت استفاده کنند.هرچه پدرومادرسرحال ترباشند،بهتر می توانندبانوزادخودارتباط برقرارکنند.More smileys for free download

  • زبان بدن وصورت

         نوزادی که باآرامش وهوشیاری و چشمان بازبه اطراف می نگرد،نشان می دهد که درپی برقراری ارتباط با شماست.درچنین حالتی اوکمتر تکان می خوردوبه خوبی به اطراف خود توجه می کند،به حرف های شماگوش می دهدوشمارابادقت وارسی می کند.اگرشکلک درآورید،می تواند تقلیدکند.

همه ی این نشانه ها حاکی از آن است که نوزاد تمایل به برقراری ارتباط دارد.

چنانچه زمان این هوشیاری کوتاه باشد(نوزادخیلی زودخسته می شود)،به این معنا نیست کهسطح هوشیاری نوزاد پایین است.زمان شیرخوردن وبه ویژه دقایقی پس ازآن،نوزادبرای ارتباطبرقرارکردن، بسیارآماده است.

زبان صورت،ویا حرکات چهره به چهره بین نوزاد ومادر،اولین نشانه ی ارتباط است.

سعی کنید صداها وشکلک های اورا تقلید کنید.پس از مدت کوتاهی دیگر نمی دانید که انچه انجام می دهید،منشا آن خود شما هستید یا کودک.به اولبخند بزنید؛اونیز به شما لبخند می زند.

  • برای تقویت برقراری یک ارتباط هماهنگ با نوزاد ، باید اورا به عنوان مخاطب واقعی خوددرنظر بگیرید.
niniweblog.com
  • گریه نوزاد

         گریه نوزاد بیانگر احساسات مختلفی است که می تواند ناشی از یه نارضایتی کمابیش مهم باشد.به عنوان مثال:احساساتی چون ترس(دراثرغافلگیرشدن ویا وحشت از چیزی)،گرسنگی،درد،نیاز به آرامش،بی حوصلگی و... .

یکی از بزرگترین مشکلات والدین،تشخیص علت گریه نوزادویافتن راه حل مربوط به آن است.این مشکل به تدریجباگوش دادن به گریه وکسب تجربه،رفع می شود.همه پدرها ومادرها کم کم نوع گریه را تشخیص می دهند.البته وضعیت روحی مادر،آرامش،تشویش وخستگی اودراین زمینه نقش مهمی ایفامی کند وحتی می تواند باعث تشدید مشکل شود.

بسیار مهم است که پدر ومادرها به خود اطمینان داشته وتوانایی های خودرادست کم نگیرند.باید برای خود اهمیت قائل شویدوزمانی را برای استراحت خود اختصاص دهید.بدین ترتیب می توانید نوع گریه کودک را تشخیص دهیدومتوجه شوید که علت آن گرسنگی،دل درد ویا تقاضای چیز دیگری است،وردنتیجه بدون عصبانیت به آن پاسخ دهید.

  • برای نوزاد،گریه تنها راه ابراز ناراحتی ومشکل است.بنابراین بسیار مهم است که بتوانیم تشخیص دهیم که آیا گریه ناشی از گرسنگی است،یانیازبه آرامش یادردویاچیز دیگری است.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)